تعویض بازار اقتصادی بورس کالا جوجه یکروزه

تعویض: بازار اقتصادی بورس کالا جوجه یکروزه مرغ گوشتی مرغداران سازمان حمایت

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی تکذیب خبر درخواست اژه‌ای جهت ارائه اسناد پولشویی, تولید شایعه استعفای ظریف از کانون‌های مشخص ، قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تعجب می‌کنم بیان ظریف راجع به پولشویی با بازتاب‌های تند و عجیبی در جامعه و سیاستمداران خاص همراه شد. 

تکذیب خبر درخواست اژه‌ای جهت ارائه اسناد پولشویی, تولید شایعه استعفای ظریف از کانون‌های مشخص ، قاسمی

قاسمی ؛ تکذیب خبر درخواست اژه ای جهت ارائه اسناد پولشویی/ تولید شایعه استعفای ظریف از کانون های مشخص

عبارات مهم : اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تعجب می کنم بیان ظریف راجع به پولشویی با بازتاب های تند و عجیبی در جامعه و سیاستمداران خاص همراه شد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی صبحگاه امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی راجع به آخرین اوضاع اجرایی شدن سازوکار خاص مالی و عدم پذیرش کشورها از میزبانی این کانال گفت: اروپا به خصوص سه کشور اروپایی عضو برجام در ۱+۴ اراده دارند و این سه کشور متعهد به اجرای تعهداتشان هستند و باید مکانیزم های مورد نیاز و مورد توقع کشور عزیزمان ایران را عملی کنند و شرایطی را فراهم کنند تا این سازوکارها به مرحله اجرایی شدن برسد.

وی ادامه داد: این روابط متاسفانه به دلایل متفاوت با کندی روبه رو هست. توقع ما از سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ که خواستار استمرار برجام و متعهد به برجام بودند، این است که آنها تعهداتشان را اجرا کنند.

تکذیب خبر درخواست اژه‌ای جهت ارائه اسناد پولشویی, تولید شایعه استعفای ظریف از کانون‌های مشخص ، قاسمی

کند بودن اروپا در اجرای تعهداتش نسبت به کشور عزیزمان ایران توجیهی ندارد

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه ما شاهد ایجاد یک سازوکار جدیدی هستیم که هنوز ابهاماتی جهت اجرایی شدن دارد، اظهار داشت: هر کدام از این دلایل، توجیهی نیستند که اروپا در اجرای تعهدات خود از سرعت مورد نیاز برخودار نباشد. امیدواریم اروپا در این مقطع مهم توانایی خود را در کنار بیان مثبت، نشان دهد و بتواند این سازوکار را به مرحله اجرا بگذارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تعجب می‌کنم بیان ظریف راجع به پولشویی با بازتاب‌های تند و عجیبی در جامعه و سیاستمداران خاص همراه شد. 

قاسمی افزود: این مسئله درون اروپایی است و به خودشان مربوط است و ما صرفا منتظر توافقات و نتیجه های آن جهت اجرایی شدن این سازوکار است و امیدواریم و امیدوار می مانیم تا این سه کشور توانایی خود را در این برهه از وقت نشان دهند و اروپا بتواند در جایگاه واقعی خود همانگونه که در سخن، صحبت کرده هست، کار عملیاتی خود را درخصوص کشور عزیزمان ایران به مرحله اجرا درآورد.

تاکنون هیچ درخواستی از اژه ای دریافت نکرده ایم

وی درخصوص تصویر العمل ها به بیانات محمدجواد ظریف راجع به پولشویی و ادعای کریمی قدوسی مبنی بر درخواست اژه ای جهت ارائه اسناد وزیر امور خارجه به قوه قضاییه تصریح کرد: ما هیچ گونه درخواستی از سوی آقای اژه ای، سخنگوی محترم قوه قضاییه تاکنون دریافت نکرده ایم. بیان آن نماینده محترم بازهم مانند دیگر بیانات ایشان با واقعیت تطبیق نمی کند و احتمالا براساس یک سوتفاهم یا توهم این عنوان را بیان کردند لیکن زمانی می توان این ادعا را گفت که ادعایی به وزارت امور خارجه ارسال شده است باشد که نشده است.

تکذیب خبر درخواست اژه‌ای جهت ارائه اسناد پولشویی, تولید شایعه استعفای ظریف از کانون‌های مشخص ، قاسمی

موضوع خارق العاده و عجیبی در بیان ظریف راجع به پولشویی نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان ظریف راجع به پولشویی را روشن دانست که نیاز به روشنگری ندارد و خاطرنشان کرد: بیانات ظریف بیان یک آسیب شناسی است که در اقتصاد کشور وجود دارد و جهت نخستین بار هم نبوده است لیکن قبلا در دولت های متفاوت و از سوی نمایندگان متفاوت بیان شده است بود. ظریف نیز این عنوان را در ادامه بیانات قبلی با توجه به شرایط مطرح کرد و چیز خارق العاده و عجیبی در بیان ایشان نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تعجب می‌کنم بیان ظریف راجع به پولشویی با بازتاب‌های تند و عجیبی در جامعه و سیاستمداران خاص همراه شد. 

قاسمی اضافه کرد: بیانات آقای ظریف، بیان و تصویری از یک مسئله و معضل اقتصادی که باید برطرف شود. ایشان در بیانات خود همانطور که بیان کردند، نه ارگانی را متهم کردند و نه فرد خاصی را بلکه به بیان یک معضل، بیماری و مسئله پرداختند. من تعجب می کنم این بیان با بازتاب های تند و عجیب در جامعه و سیاستمداران خاص همراه شد.

برخی از دستگاه ها به دلایل خاص پرسشها خود را به وزارت خارجه برون سپاری می کنند

تکذیب خبر درخواست اژه‌ای جهت ارائه اسناد پولشویی, تولید شایعه استعفای ظریف از کانون‌های مشخص ، قاسمی

وی در پاسخ به این پرسش که چه چیزی موجب شده است است تا وزارت امور خارجه ماموریت های متفاوت از پرسشها اقتصادی تا محیط زیستی را پیگیری کند و همه از وزارت امور خارجه توقع داشته باشند؟ ابراز داشت: وزارت امور خارجه در شرایط تازه و اوضاع تازه منطقه و جهان، از توان بیشتری برخوردار است لذا در هر معضل و مسئله ای که می تواند وجود داشته باشد، نگاه ها به وزارت امور خارجه معطوف می شود. این واقعیتی که من به عنوان یک عضو وزارت امور خارجه رد نمی کنم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه لطف دوستان و دستگاه های اجرایی است که در شرایط سخت تلاش می کنند از ظرفیت های وزارت امور خارجه استفاده کنند، عنوان کرد: البته خوشحالیم در این برهه سخت کمک کار سایر دستگاه ها و بخش های ذیربط باشیم. بسیاری از این موضوعات، البته می تواند به وزارت امور خارجه هم ارتباط داشته باشد ولی بعضی از دستگاه ها به دلایل خاص نقش خود را کمرنگ و پرسشها خود را برون سپاری می کنند و منتظر می مانند اگر مسئله به جایی رسید، از میوه آن بهره برداری کنند.

خبرهای مربوط به استعفای ظریف از کانون های مشخصی تولید و پردازش می شود

قاسمی راجع به شایعه استعفای ظریف یادآور شد: حتما این شایعه را تکذیب می کنم. این خبرها از کانون های مشخصی تولید، توزیع و پردازش می شود. آقای ظریف با قوت به کار خود مشغول هستند. ایشان روز گذشته در مجلس بودند و امروز نیز میزبان یک هیات خارجی هستند. تصور می کنم این شایعات، حساب شده است و دقیق است و هدفش تضعیف وزارت امور خارجه و شخص وزیر هست. بار اول هم نیست که این خبر و شایعات در رسانه ها، اینترنت و حتی امروز در بعضی از رسانه های رسمی منتشر شد.

منتظر هیچ کشوری نخواهیم بود

وی در پاسخ به این پرسش اگر اروپا سازوکار خاص مالی را اجرایی نکند، کشور عزیزمان ایران چه می کند؟ بیان کرد: امیدواریم در ادامه روندی که با اتحادیه اروپا طی کردیم، به این سازوکار و فرمول مشخص برسیم و اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی بتوانند در این جهت گام های اساسی بردارند. در اراده سیاسی اتحادیه اروپا نمی خواهم تردید بکنم. امیدواریم این اراده سیاسی کماکان ادامه داشته باشد. در بحث سازوکارها به سخت های آن واقف هستم که باید در میان کشورهای زیادی که معمولا همکاری و رسیدن به تفاهم در مباحث داخلی ارزش هم با چالش هایی همراه بوده، در این قضیه هم بتوانند به راهکار مشخص برسند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه همانگونه که رهبری کشور در کشور عزیزمان ایران بیان کرده اند، با اروپایی ها مذاکره کنید ولی منتظر دیگران نمانید. با استفاده از ظرفیت های داخلی، پرسشها اقتصادی را دنبال کنید، گفت: ما منتظر هیچ کشوری نخواهیم بود. همه امکانات داخلی را براساس توانمندی مردمی و ظرفیت های داخلی قرار می دهیم. اگر به این نتیجه برسیم طرف اروپایی نمی توانند یا نمی خواهند براساس تعهداتشان عمل کنند، از توانمندی های خود استفاده می کنیم ولی هنوز فکر می کنم باید امیدوار بود.

قاسمی افزود: نشانه ما این بود که نشان دهیم کشوری متعهد به تعهدات و قول های خود هستیم و تا زمانی که دیگران به قول ها و تعهداتشان متعهد باشند، به قول های خود متعهد هستیم.

فعالیت ظاهر فاطمیون معطوف به تجاوزات رژیم اشغالگر و مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت خارجه راجع به گزارش یک موسسه امریکایی راجع به ظاهر فاطمیون و نقش کشور عزیزمان ایران در سوریه و عراق اظهار داشت: گروه های زیادی در منطقه وجود دارند که در مجموعه نیروهای مقاومت قرار می گیرند. اتباع زیادی از کشورها هستند از جمله گروهی که اشاره کردید که از اتباع افغانستان هستند. با توجه به اشغالگری رژیم قدس و تجاوزاتی که در منطقه وجود داشته هست، این گروه ها به صورت خودخواسته و به میل خود در صف مبارزه با اشغالگری و تجاوز دیگران وجود داشتند. آنچه که من از این گروه ها می دانم این گروه ها فعالیت هایشان معطوف به تجاوزات رژیم اشغالگر و مبارزه با تروریسم در کشورهایی مثل سوریه و عراق کرده اند.

وی اضافه کرد: این گروه ها هیچ خطر و مشکلی را جهت کشورهایی نظیر افغانستان نداشته و نخواهند داشت. آنچه این اندیشکده ها و شرکت های ذیربط در اقصی نقاط دنیا به خصوص ایالات متحده مطرح می کنند، براساس اهداف مشخصی است.

درباره ریزمذاکرات وزیر خارجه انگلیس و ظریف باید صبور بود

این دیپلمات ارشد کشورمان راجع به سفر وزیر امور خارجه بریتانیا به پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: «جرمی هانت» بامداد امروز در راس هیاتی به پایتخت کشور عزیزمان ایران وارد شد که براساس تفاهمات قبلی بوده هست. مذاکراتش را راس ساعت ۱۲ با ظریف شروع می کند. پرسشها دوجانبه، منطقه ای و بین المللی می تواند از مباحث مورد بحث وزیر امور خارجه بریتانیا در پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد. ایشان امشب پایتخت کشور عزیزمان ایران را ترک می کند. راجع به ریزمذاکرات باید صبور بود و بعد از انجام مذاکرات، شاید بتوان درخصوص پرسشها مورد بحث تبادل نظر کرد.

بخش اقتصادی وزارت خارجه پر کار ولی کم صدا، کارش را دنبال می کند

قاسمی در پاسخ به سوالی راجع به معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: این معاونت پلی میان دستگاه های داخلی و خارجی عمل می کند. تمرکز بسیار جدی و کارامدی در حوزه روابط اقتصاد خارجی و به خصوص ارتباط موضوعاتی که در خارج از مرزها کشور عزیزمان ایران وجود دارد، با دستگاه های کشور عزیزمان ایران دنبال می کند. بخش اقتصادی وزارت امور خارجه در برهه کنونی، نقش برجسته ای دارد و اقداماتی که در تسهیل روابط میان سازوکارهای داخلی و خارجی انجام بدهد را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جزییات را در سازوکارهای خارجی علنی نمی کنیم، ابراز داشت: واکنش‌ها امریکا و بعضی دیگر از کشورها آن است که نشانه های همکاری را شناسایی و راه های همکاری را مسدود کنند. بخش اقتصادی پر کار ولی کم صدا، کارش را دنبال می کند. قرار نیست همه کار کارها دیپلماسی اقتصادی را اعلام کنیم. آینده وقت خوبی را جهت قضاوت راجع به بخش اقتصادی وزارت امور خارجه فراهم می کند.

امیدواریم دولت انگلیس بدهکاری های خود را با کشور عزیزمان ایران تسویه کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا کشور عزیزمان ایران خسارت حمله به سفارت انگلیس را پرداخت کرده است و چه ارتباطی با بدهکاری انگلیس با کشور عزیزمان ایران دارد؟ عنوان کرد: پاسخم منفی هست. این از پرونده های مفتوح و در حال پیگیری هست. امیدواریم دولت انگلیس بدهکاری های خود را با کشور عزیزمان ایران تسویه کند.

برهم صالح خبر خاصی را از سوی کشور عزیزمان ایران به دولت عربستان نداشت

قاسمی راجع به سفر برهم به پایتخت کشور عزیزمان ایران و همچنین سفر وی از پایتخت کشور عزیزمان ایران به ریاض یادآور شد: ایشان خبر خاصی را از سوی کشور عزیزمان ایران به دولت عربستان نداشتند. سفر سازنده و خوبی بود که در وقت درستی انجام شد. امکان یک مذاکره مفصل بین مدیر جمهور تازه عراق با مقامات عالی کشور عزیزمان ایران تهیه آن انجام شد و درخصوص پرسشها مورد علاقه دوطرفین، گفت وگو شد. درخصوص بعضی از پرسشها تفاهماتی حاصل شد و قرار هیات های فنی اعم از راه آهن و بزرگراه و… مبادله شوند تا بر اقتصاد منطقه اثرگذار باشد.

وی برهم صالح را شخصیتی برجسته خواند و عنوان کرد: امیدواریم با حضور ایشان در مقام ریاست جمهوری عراق، به عنوان یک شریک و متحد خوب بر عراق حساب کنیم و همکاری هایمان را ادامه دهیم. اشراف ایشان بر پرسشها دوجانبه جهت ما نویدبخش بود. امیدواریم در این دوران بتوانیم جایگاه روابط کشور عزیزمان ایران و عراق را گسترده تر کنیم و جهت یک منطقه باثبات و همگرایی افزون تر و همکاری اقتصادی تلاش کنیم.

قطع همکاری تعدادی از شرکت های کشور عزیزمان ایران در تاجیکستان سیاسی نیست

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه راجع به قطع همکاری تعدادی از شرکت های کشور عزیزمان ایران در تاجیکستان گفت: تعداد این شرکت ها را نمی دانم. تصور اولیه ما نشان می دهد که این مسئله سیاسی نیست و در چارچوب بعضی از قوانین محلی مانند عدم پرداخت مالیات، با مشکلاتی مواجه شدند در نهایت، کار آنها متوقف شده است است.

هنوز سفیر جدیدی جهت شرکت ملل معرفی نشده است

قاسمی راجع به آخرین اوضاع مشخص شدن سفرای بازنشسته و گزینش سفیر کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل اظهار داشت: پروسه گزینش سفرا در حال جریان هست. نوع کشور و واکنش‌ها متقابل، می تواند وقت پروسه گزینش سفرا متفاوت کند. بعضی از سفرا گزینش شده است اند. مشورت ها جهت گزینش سفیر تازه کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل ادامه دارد و تا این لحظه، سفیر جدیدی جهت نیویورک هنوز معرفی نشده هست. در مورد مابقی کشورها، اکثریت سفرا تعیین شده است اند و بخش عمده ای پروسه داخلی ارزش را طی می کنند و بعضی از آنها جهت دریافت اگرمان جهت کشورهای پذیرنده، درخواست ارزش ارسال شده است است.

برای کارها سیاسی در پرسشها پیچیده دیپلماسی تاریخ تعیین نمی کنیم

خبرنگاری مدعی شد که سازوکار خاص مالی اروپا در تاریخ ۱۳ آبان اجرایی نمی شود و استمرار حضور در برجام را بی فایده نیست که سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاسخ داد: ما جهت بعضی از کارها سیاسی به خاص درخصوص پرسشها پیچیده ، غامض و نو در دیپلماسی تاریخ تعیین نمی کنیم. امروز هم تاریخ مشخصی را دنبال نمی کنیم بلکه آنچه دنبال می کنیم منافع و مصالح خودش هست. تاریخ مهم نیست بلکه مهم آن چیزی است که باید به دست بیاوریم. خود را قربانی تاریخ های تصنعی نمی کنیم. اگر عزت، حکمت و مصلحت از ما بخواهد پرسشها را به شدت پیگیری می کنیم ولی این اصل را مجاب می کند تا در بند تاریخ نمانیم.

وی ادامه داد: من به این ادعا که حضور کشور عزیزمان ایران در برجام بی فایده است را ندارم لیکن مسئولان ایران، مصالح و منافع کشور عزیزمان ایران را درک می کنند و در نهایت آن هستند که ماندن یا نماندن ما به سود یا ضرر ماست. ما امیدوارم بودیم در وقت کمتری به سازوکارهای مورد نیاز برسیم ولی متاسفانه نرسیدیم ولی تماس ها، مذاکرات و تلاش های اروپایی ها ادامه دارد. اگر به نقطه نامطلوب رسیدیم که ماندن در برجام یا هر توافقی، همراه با زیان هست، حتما تصمیماتی را اتخاذ می کنیم که کشور دچار زیان نشود.

مذاکراتی میان کشور عزیزمان ایران و امریکا در عمان صورت نگرفته است

قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خرازی در گفت وگو با فرانس ۲۴ گفته ممکن است بدخواهان روابط کشور عزیزمان ایران با اروپا حتی در داخل ممکن است دست به این اقدام بزند. آیا گروه هایی از کشور عزیزمان ایران این کار را کرده اند؟ تصریح کرد: آقای خرازی نظرات خودشان را دارند و مطرح می کنند. من البته مصاحبه ایشان را دقیق ندیدم. ممکن است خلط مبحثی صورت گرفته باشد. هر گونه دخالت کشور عزیزمان ایران در اتهاماتی که به وسیله بعضی از کشورها وارد شده است را تکذیب کرده و موضع گیری کردیم. این اتهامات قطعا متوجه کشور عزیزمان ایران نیست. تصور می کنم کشورهای اروپایی آگاهی مورد نیاز را در این باره دارند. کشوری که همراه با سه کشور اروپایی در دوران خروج امریکا از برجام همکاری می کند، اقدام سو نمی کند. من فکر می کنم کسی از درون کشور عزیزمان ایران دست به اقدامی بزنند که نادرست باشد.

وی راجع به ادعای مذاکره میان کشور عزیزمان ایران و امریکا در عمان خاطرنشان کرد: مذاکراتی میان کشور عزیزمان ایران و امریکا در عمان صورت نگرفته هست. این یک گمانه زنی براساس مناسبات تاریخی است که هر وقت سفری به مسقط می شود، این تصورات ایجاد می شود.

نامه ظریف جهت تسریع در پیوستن کشور عزیزمان ایران به توافق پاریس

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا ظریف نامه ای جهت تسریع در پیوستن کشور عزیزمان ایران به توافق پاریس نوشته است؟ ابراز داشت: این نامه در چارچوب سیاست های دولت جهت اقتصاد کم کربن و اقتصاد زیست محیطی نوشته هست. در این نامه هیچ اشاره ای نشده است که عدم الحاق به کشور عزیزمان ایران توافقنامه مشکلاتی را جهت کشورمان ایجاد می کند. باید گام به گام در این مسیر در جهت مصالح و منافع کلی حرکت کنیم لیکن این توافقنامه می تواند جهت کشور عزیزمان ایران مزایای زیادی داشته باشد.

قاسمی اضافه کرد: ما در هنگام امضا، شرطی را گفته ایم که هنگامی که این توافقنامه اجرایی می شود که همه تحریم های ظالمانه علیه کشور عزیزمان ایران برداشته شود و کشور عزیزمان ایران به تمامی منابع مالی دسترسی داشته باشد.

رد خبر دیدارهای محرمانه هیات های سوری و ترک در ایران

وی در پاسخ به این پرسش که یک مقام ترک مدعی شده است است که هیات های سوری و ترک شش دیدار محرمانه در پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته هست. این مسئله صحت دارد؟ بیان کرد: من چیزی را تایید نمی کنم و اظهارنظری ندارم. در عالم سیاست هیچ اتفاقی و هیچ آمد و شدی محال نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه راجع به احتمال نشست وزرای کشور عزیزمان ایران و ۱+۴ یادآور شد: عنوان نشست کشور عزیزمان ایران با ۱+۴ در سطوح متفاوت عنوان جدیدی نیست. هر وقت نیاز بوده که درخصوص پرسشها مشخصی صحبت شود، این تبادلات انجام شده است هست. این گفت وگوها زیاد در سطح کارشناسی بوده است تا وزرا. آخرین مشورت وزرا در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل بوده است.

اشکال ترجمه ای در لایحه الحاق کشور عزیزمان ایران به CFT وجود ندارد

قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا کشور عزیزمان ایران با روسیه و چین درصدد راه اندازی سوئیفت جدیدی است؟ عنوان کرد: من قبلا هم گفتم تحرکات و مذاکرات اقتصادی خودمان را نه من اعلام می کنم و نه سایر دستگاه های ذیربط این کار باید بکنند لیکن ایالات متحده درصدد اثرگذاری بر همکاری های اقتصادی ماست. با روسیه و چین و سایر کشورهای آسیایی در حال مشورت هستیم تا بتوانیم همکاری های اقتصادی خودمان را دنبال کنیم ولی راجع به جزییات آن نمی توانم اعلام کنم که چه مسائلی را با روسیه دنبال می کنیم یا در چه مرحله ای قرار داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود غلط ترجمه ای در متن لایحه الحاق کشور عزیزمان ایران به CFT را که آقای کدخدایی تایید می کنید؟ گفت: من این مسئله را تایید نمی کنم و اشکال ترجمه هم تا آنجا که من می دانم، وجود ندارد. روز گذشته نیز مدیر یا یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی گفتند که غلط ترجمه ای در متن وجود نداشته هست. من راجع به سیاست دیگر دستگاه ها و اشخاص اظهارنظر نمی کنم. صحبتی راجع به توییت آقای کدخدایی نمی کنم ولی استنباط ما این است که غلطی وجود نداشته هست. با کمی صبوری این مسئله هم روشن می شود. اگر من اشتباه کردم، قابل سرزنش هستم ولی اگر دیگران اشتباه کردند، آن مسئله دیگری است.

واژه های کلیدی: اروپا | ایران | اقتصادی | وزارت خارجه | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه